fredag, maj 21, 2010

Kungskalaset i morgon

I morgon är det dags för Kungskalaset igen. Stor fest i Kungsängens centrum. Vädret tycks bli skapligt och jag förväntar mig mycket folk. Dogge Doggelito är nog huvudatraktionen även om många kommer för att höra Upplands-Bro poetiska sällskap läsa dikter.

Roligast just nu är förmodligen SvD:s valkompass. Den ger häpnadsväckande utslag och är uppenbarligen felkonstruerad. Många bloggare har kommenterat detta, bl.a. "In Your Face"
SvD försöker försvara de konstiga resultaten vilket får åtminstone mig att undra över om det finns en tanke bakom det hela. Att påstå, som man gör, att Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna ligger nära varandra är märkvärdigt. Antingen vet man inget om ideologierna eller också vill man lura väljarna.
För egen del har jag svarat ärligt på frågorna. Resultatet avviker kraftigt från det jag brukar få på detta slag av tester.

Mitt konstiga testresultat


Inga kommentarer: